ACTIVITATS

ACTIVITAT 1

Activitat basada en el coneixement previ dels alumnes sobre la indústria.

Es començarà fent aquesta pregunta:
  • De què treballen els teus pares?

A partir d’aqui, es relacionaran els diferents oficis que els infants coneixen amb els sectors primari i secundari.
Es realitzarà una gràfica on inclourem els oficis de totes les famílies classificades el sector el que pertanyen. 
La intenció és guiar-los fins arribar al concepte d’indústria.

Després els alumnes es posaran en grups de 4 o 5 i elaboraran conjuntament una definició d’indústria exposant els tipus d’indústria que coneixen.
Seguidament es farà una posada en comú sobre les conclusions a les que han arribat els diferents grups.

Seguidament, en parelles, hauran d'escriure una llista de 10 objectes que veuen a la classe i han estat fabricades en una indústria. 


Per últim s'explicarà la classificació d'indústries. A través del quadre del dossier informatiu que s'ha adjuntat al dossier de l'alumne. 

Un cop feta l'explicació hauran de classificar imatges de diferents indústries.


ACTIVITAT 2


En aquesta activitat es simularà el procés de disseny d’un producte, que en la següent activitat serà eleborat pels propis alumnes. 

La primera pregunta que realitzarem serà:
  •         Què podria necessitar la nostra societat que no tinguem encara?

A partir d’aqui  es comença el procés a través dels següents punts:
    • Idear un producte nou. (que respongui a la pregunta inicial).
    • Fer un croquis del producte inventat
    • Pensar en el material necessari per la seva fabricació.
    • Crear un logotip del producte.
    • Atorgar un nom del producte.
    • Posar un preu de venta al producte.


Aquest procés el faran en grups cooperatius de 4 persones i un cop acabats els dissenys, cada grup exposarà el seu resultat a la resta de la classe.

ACTIVITAT 3


En aquesta activitat crearem el producte a partir del disseny realitzat en l'activitat anterior. Per fer-ho, simularem una cadena de muntatge.

Primer de tot s'explicarà el concepte de cadena de muntatge a través del vídeo de Tiempos Modernos Charles Chaplin



Amb els mateixos grups que han dissenyat el producte s’assignaran entre ells rols diferents, necessaris per poder fabricar el producte.

 Rols:

  • Arquitecte: s'encarrega que el producte elaborat sigui igual al dissenyat anteriorment, per tant betllarà per les mesures i formes del material.
  • Constructor: S'encarrega del muntatge del material proporcionat per l'arquitecte, amb la finalitat que el producte agafi la forma i estructura adequada.
  • Informador: s'encarregarà de plasmar en el producte la informació necessària per conèixer-lo (nom, logotip i preu).
  • Decorador: s'encarregarà de donar al producte un aspecte visual més atrectiu amb la intenció de captar l'atenció del consumidor.
Se’ls hi proporcionarà el material necessari a partir de la llista feta en l'activitat anterior i un cop creat el producte s’exposarà a la resta de companys.

Per acabar faran una fotografia al producte i la imprimiran per poder-la enganxar al dossier.

ACTIVITAT 4


L’última activitat consisteix en donar a conèixer els factors positius i negatius que aporta la indústria al planeta. Així que l’activitat s’inicia amb una reflexió individual sobre com la indústria influeix de manera positiva a la nostra societat i perquè. Després ho poden comentar per grups petits. 

Seguidament volem analizar els factors negatius de la indústria i per això buscaran resposta a aquesta pregunta:
    • Què provoca la indústria que pot perjudicar al nostra planeta?
La resposta a la pregunta la trobaran en aquest encreuat


C


s
o
r
O
l
l


a
b
o
c
a
m
e
N
t


m
a
l
a
l
T
i
e
s


g
A
s
o
s


f
u
M

i
m
p
a
c
t
e

v
I
s
u
a
l


N


i
m
p
a
c
t
e

A
m
b
i
e
n
t
a
l

e
s
C
a
l
f
a
m
e
n
t

r
e
s
I
d
u
s


O



A partir d'aqui arribarem al concepte de contaminació i s'explicarà de manera breu els diferents tipus de contaminació. Al dossier informatiu hi podeu trobar un quadre amb la definició de cada contaminació que també s'ha adjuntat al dossier de l'alumne.

L'última part consisteix en fer un mural per grups de treball, on cada grup expliqui un tipus de contaminació. Els murals hauran de tenir una explicació del tipus de contaminació , la relació que aquesta té amb la indústria i propostes per millorar aquest factor negatiu. Per fer l'activitat els alumnes poden disposar de llibres addicionals i accés a internet per buscar informació o imatges.

Per acabar cada grup exposarà els seus murals a la resta de classe per poder compartir els coneixements adquirits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada