Molt bon dia!
Avui hem publicat la nostre rúbrica d'avaluació amb la que avaluarem els altres blocs.
Seguidament avaluarem els blocs dels companys, us recomaem que els visiteu i esperem que aquests projectes siguin útils per l'aprenentatge de les ciències socials.
Fins aviat!
Maria, Iris, Glòria i Clara.
Hola!! som el Bloc de "Sense comunicació hauríem arribat fins aquí?" i us volem fer arribar la nostra avaluació:
ResponElimina1-El títol planteja una problemàtica perquè formula la incògnita de que si a partir d’una idea es creen productes o no.
2-En referència al format, té coherència, està estructurat però no un ordre visualment correcte i utilitza diferents tipologies de lletra.
3-L’escrit és entenedor, però el vocabulari creiem que és accessible a una persona adulta però no a un infant.
4-Ha seguit el diari on explica el seguiment de la realització del bloc, els problemes que han trobat i les solucions que han aplicat.
5-Respecte a les activitats, estan ben plantejades, són creatives i dinàmiques però quan parlen de classificar imatges de diferents indústries ni els donen imatges ni cap link on poden trobar-les.
Més endavant, ens hem adonat de que hi ha una explicació més detallada de cada activitat, és a dir, hi ha un dossier per a l’alumne. Creiem que està molt bé però ho havien d’haver indicat anteriorment.
6-El dossier informatiu té explicacions clares, té enllaços interactius però pensem que hi ha massa informació.
7-L’avaluació segueix un procés però no és formadora perquè no dones peu a que el nen expressi el que ha après.
8-En general, el bloc sí que segueix la idea de proposar unes activitats amb l’objectiu d’entendre el món, valorar-lo i millorar-lo.
Per la bona estructuració del bloc en general, el seu disseny, el seu llenguatge entenedor, per ser visualment atractiu, i entre d’altres característiques, creiem que la nota hauria de ser un 8,5.
Benvolguts companys, no sabem com ha estat possible però el cas és que la valoració que varem fer dijous passat no es troba al vostre blog. Així doncs, tornem a escriure-la:
ResponEliminaEn primer lloc us volem felicitar pel treball realitzat. Creiem que en termes generals és un bon blog i que per tant, si us hem d’assignar una nota creiem que un 7’5 reflecteix bé el vostre esforç i el resultat obtingut. Centrant-nos en aspectes més concrets:
El blog parteix d'una situació o problema real - plantejat en forma de pregunta- i pròxim als nens i nenes. Ara bé, creiem que un nen o nena que estigui cursant cicle mitjà entendria millor una pregunta més directa, per exemple; com transformem les idees en productes?
El blog està ben estructurat però no hi consten tots els apartats necessaris: manca l’apartat de les competències.
El blog té una bona presentació, combina correctament el text amb els recursos gràfics. La qualitat dels recursos gràfics és millorable pel que fa a aspectes formals i a l’enriquiment dels continguts que poden aportar.
La redacció general del blog és molt acurada i només presenta unes poques faltes ortogràfiques i gramaticals.
Les activitats s'ajusten als coneixements previs que poden disposar els alumnes, despertant els seus interessos i motivant-los en la seva realització.
En general, les activitats s'ajusten a la consecució dels objectius del blog. No obstant, alguns dels objectius del blog són molt ambiciosos per a ser treballats a l’aula en profunditat i amb l’autonomia que plantegeu. Per exemple, analitzar una font de contaminació de forma comprensiva és difícil i per fer-ho, almenys caldria aportar als nens i nenes diverses fonts d’informació adequades i contrastades.
Les activitats tenen un raonable caràcter d’aplicació, però es podria anar més enllà. És a dir, es podria haver potenciat la participació efectiva dels nens i nenes en el seu entorn a partir de problemàtiques concretes o necessitats reals més definides.
Les activitats permeten la comprensió de l'entorn en termes generals sense aprofundir, permetent parcialment que els nens i nenes es posicionin personalment respecte del tema tractat.
Les activitats són variades, es troben redactades de forma entenedora: amb instruccions clares i precises.
El diari presenta diverses entrades però no donen una visió comprensiva dels problemes sorgits o la forma en què s'han resolt.
El dossier està força ben elaborat: recull bona part de la informació necessària, l'organització, la redacció i l'ús de recursos gràfics és correcte.
El blog preveu l'avaluació inicial, contínua i final, recollint el progrés realitzat pels alumnes al llarg de la seva realització.
Finalment, aquest blog facilita comprendre el món d'una forma parcial, posicionar-se i actuar críticament en ell per millorar-lo d'acord a uns principis cooperatius i no excloents.
Benvolguts companys, no sabem com ha estat possible però el cas és que la valoració que varem fer dijous passat no es troba al vostre blog. Així doncs, tornem a escriure-la:
ResponEliminaEn primer lloc us volem felicitar pel treball realitzat. Creiem que en termes generals és un bon blog i que per tant, si us hem d’assignar una nota creiem que un 7’5 reflecteix bé el vostre esforç i el resultat obtingut. Centrant-nos en aspectes més concrets:
El blog parteix d'una situació o problema real - plantejat en forma de pregunta- i pròxim als nens i nenes. Ara bé, creiem que un nen o nena que estigui cursant cicle mitjà entendria millor una pregunta més directa, per exemple; com transformem les idees en productes?
El blog està ben estructurat però no hi consten tots els apartats necessaris: manca l’apartat de les competències.
El blog té una bona presentació, combina correctament el text amb els recursos gràfics. La qualitat dels recursos gràfics és millorable pel que fa a aspectes formals i a l’enriquiment dels continguts que poden aportar.
La redacció general del blog és molt acurada i només presenta unes poques faltes ortogràfiques i gramaticals.
Les activitats s'ajusten als coneixements previs que poden disposar els alumnes, despertant els seus interessos i motivant-los en la seva realització.
En general, les activitats s'ajusten a la consecució dels objectius del blog. No obstant, alguns dels objectius del blog són molt ambiciosos per a ser treballats a l’aula en profunditat i amb l’autonomia que plantegeu. Per exemple, analitzar una font de contaminació de forma comprensiva és difícil i per fer-ho, almenys caldria aportar als nens i nenes diverses fonts d’informació adequades i contrastades.
Les activitats tenen un raonable caràcter d’aplicació, però es podria anar més enllà. És a dir, es podria haver potenciat la participació efectiva dels nens i nenes en el seu entorn a partir de problemàtiques concretes o necessitats reals més definides.
Les activitats permeten la comprensió de l'entorn en termes generals sense aprofundir, permetent parcialment que els nens i nenes es posicionin personalment respecte del tema tractat.
Les activitats són variades, es troben redactades de forma entenedora: amb instruccions clares i precises.
El diari presenta diverses entrades però no donen una visió comprensiva dels problemes sorgits o la forma en què s'han resolt.
El dossier està força ben elaborat: recull bona part de la informació necessària, l'organització, la redacció i l'ús de recursos gràfics és correcte.
El blog preveu l'avaluació inicial, contínua i final, recollint el progrés realitzat pels alumnes al llarg de la seva realització.
Finalment, aquest blog facilita comprendre el món d'una forma parcial, posicionar-se i actuar críticament en ell per millorar-lo d'acord a uns principis cooperatius i no excloents.